Företagsnamn

Kontaktperson

Din epost (obligatorisk)

Vi är intresserade av


Beskriv era behov

Vem betalar ut de anställdas löner om du skulle vara sjuk?

Genom att upprätta ett samarbetsavtal med UCS Ekonomiservice kan vi avlasta er ekonomiavdelning och ta ansvaret för ert företags löneadministration och se till att anställda får rätt lön, rätt semesterdagar och att du betalar in rätt skatt och arbetsgivaravgifter.

Såhär går det till:

  • Ni skickar in tidsrapporter och reseräkningar senast den 15:e varje månad.
  • Vi registrerar lönerna och skickar en kontrollista på löneutbetalning till er för godkännande.
  • När ni har godkänt kontrollistan betalar vi ut lönerna till de anställda. Om ni hellre tar hand om utbetalningarna själva skapar vi en betalfil, som vi skickar till er och som ni kan hämta upp i er Internetbank.
  • Vi skickar ut lönebesked till alla anställda med e-post eller vanlig post.
  • Vi hanterar även sjukanmälningar till Försäkringskassan, uppgifter till FORA, statistik till årsredovisningen och kontrolluppgifter till Skatteverket. Det ska vara lätt att jobba med UCS Ekonomiservice!

Vill du ha hjälp med löner? Kontakta oss!

Eller ring oss direkt: 013 36 92 00